Wdrożenie wyników prac B+R do naszej produkcji

24.09.2024

W sierpniu 2024 r. wdrożyliśmy wyniki prac projektu B+R do naszej produkcji. 

Wyniki naszych prac badawczo-rozwojowych przyczyniły się do stworzenia „samochłodzących się kół pasowych” (Self Cooling). Wykorzystują one innowacyjną strukturę geometryczną
i przestrzenną żeber/piór oraz metalowy rdzeń rolki hybrydowej. Dzięki temu, udało nam się obniżyć temperaturę pracy łożyska.
Obniżenie temperatury pracy łożyska przekłada się na dłuższą żywotność rolki oraz paska napędowego. To z kolei oznacza rzadsze wymiany i serwisy, co skutkuje niższymi kosztami eksploatacji pojazdów.
Nasze dwumateriałowe koło pasowe łączy metalowy szkielet z tworzywem w rolce hybrydowej. Metalowy szkielet efektywnie odprowadza ciepło z łożyska, co zwiększa jego żywotność. Zastosowanie tworzywa sztucznego zmniejsza ciężar koła pasowego, co wpływa na bezwładność układu napędowego, ograniczając zużycie paliwa i elementów osprzętu.
Dodatkowo, dzięki zastosowaniu rolki hybrydowej, udało nam się zmniejszyć ilość wykorzystywanego metalu.
To przyczyniło się do spadku poziomu odpadów, co stanowi korzyść zarówno dla środowiska, jak i gospodarki.
Mniejsze straty surowca to również niższe koszty produkcji.

Podsumowując wyniki naszych prac badawczo-rozwojowych, należy zauważyć, że przyczyniły się one do stworzenia innowacyjnych rozwiązań, które nie tylko poprawiają wydajność
i trwałość pojazdów, ale także przyczyniają się do ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju gospodarki

Udostępnij: